Varför försvinner inläggen när de skickas?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Post Reply
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Varför försvinner inläggen när de skickas?

Post by bach4ever »

Ja, det är frågan. Varit med om det ett antal gånger nu. Man sitter och författar ett inlägg och när det sedan skickas så kommer i stället inloggningen upp trots att jag var inloggad. Inlägget är naturligtvis borta. Inte speciellt kul och inte direkt en uppmuntran till att skriva fler inlägg.
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Varför försvinner inläggen när de skickas?

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Det har hänt mig också, alltså när man klickar på "skicka" så försvinner det bara rakt ut i rymden.
Kan det vara att man hållt på att skriva så länge så det ses som inaktivitet av systemet?
Det har inte hänt på korta inlägg för mig, endast långa. Därför har jag tagit för vana att kopiera dem inna jag skickar.

mvh

Martin
Jag vet inte, vet du?
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Varför försvinner inläggen när de skickas?

Post by momus »

Har varit med om samma sak. Men när jag loggat in senare så har inläggen funnits där igen trots att jag inte hittat dom när jag skrivit mitt inlägg. Skumt!
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Varför försvinner inläggen när de skickas?

Post by Jonathan »

Hej!

Detta låter väldigt konstigt måste jag säga! Jag har ändrat lite i inställningarna vad gäller formulär samt att jag alldeles nyss nu uppdaterade forumet till senaste programvaran som funnits ute i någon månad nu, förhoppningsvis dödar den någon ev. bugg som orsakar detta.

Värt att notera är att sessionstiden är 1 timme. Med andra ord, om du öppnar en ny sida för att skriva ett inlägg och inte klickar på skicka (eller gör något annat på forumet) förrän efter en timma, så kommer det som beskrivs ovan att ske, alltså att du kommer till en inloggningsruta (så länge man inte har automatisk inloggning på). Viktigt att veta är att när detta sker så låter alla moderna webbläsare (jag är 100% säker i Safari 5.1 samt Google Chrome 13, bör vara samma för IE9 och Firefox 6) en att backa ett steg i detta läge och där fortfarande hitta din text - så du kan kopiera den, logga in igen, och posta inlägget. Det är sällan man ska behöva förlora inlägget helt, testa bara bakåt-knappen i webbläsaren (och klicka inte "Ja" på ev. fråga om att ladda om formuläret!)

Återkoppla gärna om ni ser någon skillnad efter uppdatering samt förändringarna jag har gjort. Men försök att komma ihåg att använda "Spara utkast" knappen nedanför inlägget alternativt manuell kopiering om ni skriver ett mycket långt inlägg.

Mvh,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Varför försvinner inläggen när de skickas?

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Tack för klargörande!

Dock har jag nog inte hållt på en timma.
Sen är det ju som vanligt, har man kopierat innan man postar så fungerar det ju alltid...

mvh

Martin
Jag vet inte, vet du?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests