IE8?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Post Reply
User avatar
Masken
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 63
Joined: Tue 09 Nov 2004, 23:14
Location: Tjockhult

IE8?

Post by Masken »

Borde inte texten ang. Internet Explorer tas bort när jag kör med IE8?
Den skall ju följa standarder bättre. ;)
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: IE8?

Post by Jonathan »

Hej!

Ett mycket försenat svar men bättre sent än aldrig. IE8 gör framsteg över IE7, men det är lite som att gratta ett politiskt parti för att de uppfyllt 10% av sina vallöften istället för 3%. Det är fortfarande under all kritik.

Lite bilder från acid3 testet från de olika webbläsarna följer nedan... (jag kör egentligen inte Windows men jag ville göra testerna så rättvisa som möjligt så kör de största webbläsarna i sina senaste Windowsversioner här på bilderna).

Acid3 testet är långt ifrån perfekt. Absolut. Men att marknadens största webbläsare, som det skryts så förfärligt mycket om från tillverkarens håll, misslyckas med en så stor marginal mot de andra webbläsarna är mest pinsamt. För guds skull, det finns webbläsare i mobiler som klarar 100/100 på acid3-testet! (se länk ovan)

Dock angående din fråga så kommer den nya versionen av sajten inte innehålla några kommentarer om Internet Explorer eller webbläsare överhuvudtaget. Den kommer även att fungera i IE6 och högre utan problem med några menyer o dyl. Så förhoppningsvis kommer det glädja en del.

Mvh,

Jonathan
Attachments
IE8
IE8
Safari 4
Safari 4
Firefox 3.5
Firefox 3.5
Opera
Opera
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests