Långa svarstider ?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Post Reply
biake
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 52
Joined: Sun 13 Apr 2008, 11:32
Location: Södertälje

Långa svarstider ?

Post by biake »

Varför får jag så plågsamt långa svarstider på Carlssonplanet ? Och bara där?
User avatar
haec
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 127
Joined: Tue 11 Jan 2005, 18:07

Re: Långa svarstider ?

Post by haec »

Ja, det undrar jag också. Har noterat precis samma sak. En förklaring skulle ju kunna vara att "sighten" är hårt belastad men med tanke på frekvensen på inlägg så verkar det inte speciellt troligt.
OA58.2
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Långa svarstider ?

Post by Jonathan »

Pratar vi långa svarstider på inlägg eller hur snabbt sajten laddar?

Jag skyller på hosten i det andra fallet. Ett bolag som blir sämre och sämre för varje dag som går. Nya säkerhetsproblem varje dag. De har inga backups. I princip ingen info om vad som sker, tiotusentaljs sajter hackas, man får fråga själv vad som hänt. Vår förstasida har ersatts diverse gånger med spamlänkar, och när jag bett de fixa säkerhetshhålet säger de "replace the file with your backup copy"... Nej det är riktigt värdelöst dåligt. Men det är väl sånt man får för ett sådant pris och det utrymme och bandbredd vi får per månad. Det är väl tilltaget, och de ljuger inte om det, men resten är skit.
Men men. Funkar gör det ju i alla fall. Och jag försöker ta backup så ofta jag orkar.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 79 guests