var är alla?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

var är alla?

Post by Stefan Björklund »

Hallå...

Jag tycker att inläggsfrekvensen är relativt låg nu för tiden på Carlssonplanet forum...

Var håller ni hus istället?
Vad är det ni saknar här?
Vad kan bli bättre?


Mvh

Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
User avatar
haec
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 127
Joined: Tue 11 Jan 2005, 18:07

Re: var är alla?

Post by haec »

Tja, vad ska man säga.
Inga nyhetsbrev, inga inlägg från Per eller annan representant för SSC. Inget nytt om ev. framtida projekt eller högtalarmodeller. Egentligen är väl forumet just nu bara intressant för dom som sitter på äldre Carlssonmodeller och vill ha renoveringstips. Och jag misstänker att dom flesta redan är klara med sina projekt.
Själv besöker jag i dagsläget hellre Carlsson Illuminati. Där är det en helt annan fart och fläkt. Och naturligtvis många intressanta trådar om dom nya Larsenhögtalarna. Där får man också oftast snabba svar på ev. frågor om ortoakustiska högtalare i allmänhet och Larsenhögtalare i synnerhet.
OA58.2
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 535
Joined: Thu 30 Sep 2004, 12:01
Location: Falun

Re: var är alla?

Post by -distortion- »

Instämmer med föregående talare.

Kollar mest säljsidan, men allt intressant säljs ju ändå på en kvart.
piP frampå
OA14 där bak
henrik.sch
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 69
Joined: Sun 28 May 2006, 22:18

Re: var är alla?

Post by henrik.sch »

Hej
Har blivit mer försiktig med mina inlägg under det senaste året. Jag tycker att det är jobbigt med hackandet på SSC och CP och försvarstal från resp. sida. Inte så sugen på att göra inlägg om annat än i väldigt konkreta, tekniska frågor på såväl CP som Faktiskt, är inte sugen på att bidra i någon konflikt som jag inte vet något om egentligen. För lätt att det snart blir insunianta (stavas det verkligen så???) inlägg
För mig har det verkligen minskat intresset. Läser ganska båda forum i stort setta dagligen men blir inte så sällan mest matt.
Uppskattar dock verkligen de snabba svar man får när man har konkreta frågor och försöker svara de få gånger jag tror att jag har något att tillföra.
mvh
Henrik
User avatar
haec
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 127
Joined: Tue 11 Jan 2005, 18:07

Re: var är alla?

Post by haec »

henrik.sch wrote: För lätt att det snart blir insunianta (stavas det verkligen så???) inlägg
Nä, det stavas egentligen insinuanta men det har ingen större betydelse.
OA58.2
henrik.sch
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 69
Joined: Sun 28 May 2006, 22:18

Re: var är alla?

Post by henrik.sch »

...hmm, tyckte väl det såg fel ut...
mvh
Henrik
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: var är alla?

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Jag är här i allafall...

Jag kan hålla med Henrik lite om hans inlägg, själv har jag som filosofi att svara så gott jag kan på konkreta frågor.
Jag uppskattar själv om man får svar på det man frågar i första hand. Däremot så tycker jag om att dessutom få tips om vad jag kanske borde ha tänkt på eller så.

Angående frågor på forum där det finns två tolkningar på något väljer jag den tolkning jag tycker är trevligast för jag tycker att vi gemensamt har ett ansvar för att föra dialoger med god ton på de forum som finns.

Vad gäller aktiviteter, renoveringar och uppgraderingar så för min egen del så är det nog så att "Hifipillandet" sker mer på höst, vinter och vår, nu börjar det bli dags för G&T samt bakgrundsmusik. Större investeringar etc får vänta till hösten, fast först jag skall bara....

Nåt litet blir det ju alltid när andan faller på.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
henrik.sch
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 69
Joined: Sun 28 May 2006, 22:18

Re: var är alla?

Post by henrik.sch »

Hej igen
Just så, man ställer konkreta frågor, får ofta jättebra svar (inte minst av Martin och t.ex. Stefan B) men någon debatt aktar i alla fall jag mig för att ge mig in i.

Egentligen tror jag att det handlar om det här konstiga mediet som ju är något skumt mellanting mellan den muntliga repliken och ett skrivet meddelande. Man skriver en replik med inställningen att man snackar och det läses som ett skrivet meddelande. Alltså att vi i allmänhet inte är tillräckligt medvetna om tyngden i det skrivna ordet jämfört med det talade. Smiles är ju ett försök att tillägga en valör åt det man skriver men i jämförelse med det talade ordet det är alldeles för klent.
Sättet det kommuniceras på i ett forum är alltså i en form som är ett mellanläge mellan samtal och brevväxling vilket gör att det är ganska lätt att misstolka.

Ett par gånger har jag reagerat på svar jag fått vilket omedelbart har lett till "pudlar" på den jag reagerat mot, min slutsats är av detta att den jag reagerat mot inte alls haft avsikten att "såra" men det har gått lite fort.
mvh
Henrik
User avatar
nagref
(330+ posts)
(330+ posts)
Posts: 342
Joined: Mon 17 Mar 2003, 23:47
Location: Christianstad/Scania

Re: var är alla?

Post by nagref »

Stefan Björklund wrote:var är alla?
Jag är ju här! :)

Men eftersom jag håller på för fullt med nya kuliga alternativ för carlssontörstande individer så blire inte så mycket tid här.

Btw. Hur vare med stolparna du skulle skicka Stefan?
Delägare i Acoustic Illusion AB. Assisterar Holographic Audio samt Larsen hifi
User avatar
nagref
(330+ posts)
(330+ posts)
Posts: 342
Joined: Mon 17 Mar 2003, 23:47
Location: Christianstad/Scania

Re: var är alla?

Post by nagref »

Nu börjar t o m jag undra. :?
Delägare i Acoustic Illusion AB. Assisterar Holographic Audio samt Larsen hifi
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest