var är alla?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

Re: var är alla?

Post by Stefan Björklund »

Uppenbart verkar all aktivitet ha flyttat till Faktiskt.se, Carlsson Illuminati.
-förutom några vilsna utlänska själar som söker lite info om sina klenoder.

Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
C-man
(90+ posts)
(90+ posts)
Posts: 101
Joined: Wed 21 Jul 2010, 18:08
Location: STHLH/Hökarängen

Re: var är alla?

Post by C-man »

Jag är ny HÄR men som fora deltagare är jag lågt från ny!
Men här värkar råda mycket av 100% vetskap för att våga svara,MEN detta är ju ett forum som riktar sig mot ljudinteresserade och ljud är väll individuellt så raka fakta må finnas i värden på högtalare Osv men slutresultatet kan vara totalt olika,du tycker det låter bra,jag mår illa!
Nää för att få ett forum som detta att leva gäller snarare glada tillrop än tillrättavisning!
Så gott folk var villigare med ros och snålare på riset!

Dessutom tror jag inte Stig skulle gilla denna utveckling att vi alla ska gå på led i form av.1 .2 .3 modifieringar av hanns arbete!
Jag håller själv på med motortrimning,och att jag skulle sura för att en kund vill köra med insprut/överladdning av en topp jag lagt år av utveckling på skulle aldrig ske,snarare så kommer jag vara den första att be att få feedback och i den mån jag har möjlighet ställa upp på de sett jag kan,perfektion kommer med erfarenheter,INTE genom att vi alla går på led!

Så detta va mina 2Cent i denna diskussion!
Ny här,men lyssnar gärna(högt och länge)!
Innehar 2par "Oa5"av troligen hemmabyggda varianter!(2st med Visaton BG20)
Proton AV445
Proton AM452
Onkyo DX-C380
Edison 12
Pioner PL-512X
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Re: var är alla?

Post by bach4ever »

Från min horisont så är den intressantaste tråden (och initiativet) den om trevägaren. Det är drömmen att en gång kunna spela på dom hemma. Erik satte igång det hela men projektet har gått i stå har jag förstått. Varken här eller på Faktiskt har det getts några kommentarer eller förklaringar till vilka svårigheter som tillstött under vägen. Kanske du har något att komma med där Stefan?
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Re: var är alla?

Post by bach4ever »

Jag tror att du fått något av svaret på din fråga här Stefan, man ställer en fråga om något som intresserar och det blir........tyst. Just precis det har jag gjort ett antal gånger och resultatet blir...........tyst.
Hur kul på en skala är det att vara aktiv i ett sådant forum???
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: var är alla?

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Med en viss logik får man väl konstatera att ett nischat forum har färre inlägg än ett brett forum.

Fast nog tycker jag att det är långt ifrån dött här, t.om. mer aktivitet än väntat med tanke på att det fortfarande är sommar.

De flesta frågor på forumet får svar tycker jag, eller har jag missat något särskillt?

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

Re: var är alla?

Post by Stefan Björklund »

bach4ever wrote:Från min horisont så är den intressantaste tråden (och initiativet) den om trevägaren. Det är drömmen att en gång kunna spela på dom hemma. Erik satte igång det hela men projektet har gått i stå har jag förstått. Varken här eller på Faktiskt har det getts några kommentarer eller förklaringar till vilka svårigheter som tillstött under vägen. Kanske du har något att komma med där Stefan?
Hello

Vi är några stycken som filat på den och vi har tyvärr våra rumpor på geografiskt olika ställen....
Projektet har gått in i en ny fas och är inte nerlagt, mer än så tänker jag inte säga förrän vi kommit några steg framåt.

Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Re: var är alla?

Post by bach4ever »

Det var trevligt att höra. Jag håller alla tummar som går att det ska lyckas med att gå framåt!!!
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests