Ny meny - hur funkar den?

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ny meny - hur funkar den?

Post by Jonathan »

Bo Sehlberg wrote:Jag har fått ett konstigt fenomen nu efter den nya menyn. Övriga länkar på sidan fungerar inte i Internet Explorer 7 i Windows Vista (i annonserna fungerar det, men inte planetens egna länkar). Däremot fungerar de i Firefox och Safari?!?!


Vad har hänt?

/Bosse
:evil: Jag blir så trött, så trött. När jag la in den första versionen av menyn så funkade den galant i Safari och Firefox (både 2 och 3) på Mac och Windows. Sen skulle jag testa i Internet Explorer... efter det så satt jag väl i sisådär 3-4 timmar och försökte få det att fungera i IE också. Och det gick tillslut.
Jag har inte ens några ord längre... Länge var jag arg, förbannad, nu är jag bara uppgiven och trött... Jag hoppas bara Microsoft kan ge upp sin totalt överlägsna inställning till allt och alla och fixa ihop en vettig, standardföljande webbläsare i och med IE8 som är på gång redan.... Jaja, nog klagat, men jag blir så frustrerad.

Kan du testa igen nu, tog bort lite javascript, har inte tillgång till Windows just nu? Tack.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ny meny - hur funkar den?

Post by Jonathan »

Ok, jag hittade felet. Internet Explorer kan inte hantera ordnade lager (z-index) korrekt, varpå menyn ligger som ett lager ovanför allt annat och IE vägrar åtkomst till det...
Så nu fick jag göra tvärtom. Lägga menylagret under innehållet. Vilket får effekten av att IE-användare tyvärr får navigera genom huvudlänkarna på menyn och sedan använda sidomenyerna.
Olyckligt, ja, men jag har inte tid att få till någon specialfix för IE just nu. Kan lägga in ett diskret tips om att uppdatera till en standard-följande webbläsare någonstans...
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests