Carlsson OA49

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
User avatar
Bo Sehlberg
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 139
Joined: Mon 16 Dec 2002, 18:44
Location: Umeå

Re: Carlsson OA49

Post by Bo Sehlberg »

TACK haec!!!!!!!

Jag skrev ett liknande inlägg igår men tryckte tydligen på fel knapp för det har inte kommit in i tråden.
Jag håller fullständigt med dig haec. Jag skulle definitivt vilja kalla det här mobbing/trakasseri utan citationstecken.
Jag inser inte vart ni (Stefan Björklund och nagref) vill komma med det "arbetssätt" ni har idag, d.v.s. så fort Per skrivit något inlägg är ni där och dissikerar och analyserar varje mening för att kunna hitta något ni kan hacka på och insinuerar att ni vet något, som ingen annan vet och som så småningom kommer att uppdagas. Jag försöker inte försvara Per, men jag tycker inte att ni kör ett rent spel.
Fram med konkreta argument, men ta det direkt med Per/SSC istället för här i forumet och red ut frågetecknen. Jag tror alla mår bäst av det.

Tack för ordet!
/Bosse
User avatar
robban61
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 307
Joined: Sat 14 Jan 2006, 18:58
Location: Piteå

Re: Carlsson OA49

Post by robban61 »

Bo Sehlberg wrote:ta det direkt med Per/SSC istället för här i forumet och red ut frågetecknen. Jag tror alla mår bäst av det.

Kan bara hålla med Bosse, det här drevet är verkligen är inte roligt att följa :(

/robban
OA-5 Typ2 Jakaranda
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor
Posts: 228
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Carlsson OA49

Post by Per Gulbrandsen »

Ursäkta att jag inte hunnit svara i denna tråd - har åter varit bortrest flera dagar utan internet.
Så här svarade jag i ämnet även på annat håll här på forumet ikväll:

"Så här är det egentligen, bästa Carlssonvänner:

Stig Carlsson hade flera par OA-52 i sitt hem då han dog. Stefan blandar ihop dem som en skuren sås.
Det par Stig mekade med och moddade på var inte hans eget och återbördades därför av dödsboet till dess ägare.
Det andra paret var Stigs eget serietillverkade men orörda .2-par som sedemera uppgraderades av CarlssonPlanet för utvärdering av .3-satsen och sedan såldes. Sedan fanns även olika prototyper i osäljbart skick och utan värde för dödsboet.

Vad gäller momsregistrering så ansökte SSC om att bli momsregistrerade för ett antal år sedan. Först efter massor av turer och byten av handläggare lyckades myndigheterna gångna året bestämma sig för att säga ja och SSC är numera momspliktigt.

Det är dags att tagga ner grabbar, ni sänker bara stämningen med dessa tråkiga inlägg.
Låt oss återgå till den en gång så glada hobbyn!"
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Carlsson OA49

Post by Jonathan »

Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 78 guests