CarlssonPlanet suger....

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
User avatar
petern
(90+ posts)
(90+ posts)
Posts: 99
Joined: Fri 02 Jan 2004, 13:53
Location: I skogen mellan Bagis-Skarpan

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by petern »

CarlssonPlanet suger....
Nej, definitivt inte! I så fall är det nåt annat som suger ;) Däremot tycker jag det är väldigt tråkigt att man inte kan diskutera och argumentera olika åsikter/perspektiv på verkligheten. Varför är det så svårt att vara oense? /mvh Peter
jeswin
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 13
Joined: Tue 12 Feb 2008, 20:36

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by jeswin »

Hej,

Jag tycker det är fantastiskt att CarlssonPlanet finns, att någon har samlat all den kunskap som finns om Carlssonhögtalare och delar med sig av denna kunskap är ju tanken om Internet när den är som bäst.

Jag kan inte låta bli att reflektera över att denna tråd på en önskvärt sätt visar det bästa med ett forum. Men först låt oss titta på själva ordet forum och jag citerar SAOL.

"1) i fornromerska Städer: öppen plats för marknader l. för rättegångar l. andra offentliga förhandlingar, torg; utom i fackspr. i sht om ett visst torg, "forum romanum", som utgjorde me­delpunkten för det offentliga livet i Rom."

Någonstans i inlägget förekommer ordet retorik. Det är lustigt, för retoriken hade ju sin början på 400-talet fkr i Aten och på just de olika forum som blomstrade upp som ett resultat av den Atenska demokratin. Det handlar alltså om demokrati. Det behövdes platser där man kunde föra fram sin åsikt, platser där man kunde argumentera. Dessa platser behövs givetvis än idag!

Jag har är ny här på CP och har ej följt debatten mellan Larsen och Guldbrandsen. Men min undran är om det är bra att försöka kväva sådana här diskussioner när det i själva verket är rätt sunda, de ledar oftast till något bra. Ett lösning är att (det kanske har gjorts) samla hela debatten under en tråd. På så sätt kan man välja om man vill ta del av den eller inte. Jag är övertygad om att det faktiskt finns personer som vill det.

MVH
Jesper
kvaal
(105+ posts)
(105+ posts)
Posts: 108
Joined: Tue 17 Dec 2002, 12:14
Location: Bø i Telemark, Norge

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by kvaal »

Jeg synes Carlssonplanet har blitt uoversiktlig. Hvis førstesiden hadde en oversikt over hva som foregår på de ulike avdelingene på forumet så hadde man sett at det er aktivt. Nå virker må man lete seg fram, og det liker ikke moderne og komfortabelt innstilte mennesker...

Synd, for dette er en av mine favoritter...
OA 4 mk 2, OD 11, OA 12, OA 50.
Verden går videre, den har ikke noe annet sted å gå.
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Nu bev jag nyfiken för jag förstod inte riktigt hur du menade tror jag.
Menade du första sidan på huvudsidan eller starsidan på Forumet (Forumindex)?

Jag tycker man har ganska bra överblick på forumet, man ser vilka huvudrubriker debatten ligger under och däeunder vilka ämnen som debatteras.
Detta är ju såvitt jag kan bedömma standard fast du kanske menar något annat?

Beskriv hur du menar så kanske det går att förbättra forumet ytterligare, det är ju genom kundkrav som utveckling sker!

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by Stefan Björklund »

kvaal menar väl som det var förut där vi hade en lista till vänster med alla trådar som fått nya inlägg...

Mvh

Stefan Björklund
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by Martin Dellstig »

Ja, det var det enda jag kunde komma på också, tycker inte att man ser den listan på några forum alls nu.

mvh

Martin
Jag vet inte, vet du?
kvaal
(105+ posts)
(105+ posts)
Posts: 108
Joined: Tue 17 Dec 2002, 12:14
Location: Bø i Telemark, Norge

Re: CarlssonPlanet suger....

Post by kvaal »

Ja, det er det jeg mener.
OA 4 mk 2, OD 11, OA 12, OA 50.
Verden går videre, den har ikke noe annet sted å gå.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests