Backtangenten

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Post Reply
Steve
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 2
Joined: Fri 13 Apr 2007, 13:31

Backtangenten

Post by Steve »

Jag är nybliven forumanvändare och tycker det finns mycket att hämta här för en Carlsson-anhängare sedan 1975. Jag irriteras bara över att backtengenten i IE inte tycks funka. Eller gör jag fel?
User avatar
Bo Sehlberg
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 139
Joined: Mon 16 Dec 2002, 18:44
Location: Umeå

Post by Bo Sehlberg »

Hej!

Jag antar att du menar tillbaka-knappen i IE och att du kör IE 7.
Jag har också uppmärksammat att tillbaka-knappen inte fungerar som den ska i IE 7. Man måste klicka på knappen 3 gånger innan föregående sida visas.

Min gissning är att det har att göra med Google-annonserna. Det fungerade bra med IE 6 och fungerar bra med Firefox 2.

MVH
Bosse
User avatar
CatsupCat
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 10
Joined: Sat 29 Apr 2006, 11:14
Location: Solnas Bergshamra

Backtangenten

Post by CatsupCat »

Hej & hå!
Sällar mej till kören. Jag har haft samma problem sedan man "fipplade" med servern för några veckor sedan. Ibland är det rent bedrövligt. :?
Datorn funkar i övrigt alldeles utmärkt under XP/Explorer på alla andra web-sidor.
Bebop spoken here!
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 306
Joined: Wed 12 Mar 2003, 09:52

Post by Tyko »

Jag har med samma problem men BARA här på CP.
http://www.runessonguitars.com

Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Tre Rosor
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 58
Joined: Wed 30 Aug 2006, 19:44

Inga problem här

Post by Tre Rosor »

Märkligt! Jag har aldrig upplevt beskrivna problem och använder också IE ver 7.05730.11. Likaså har det fungerat på jobbet utan problem där IE 6 är installerad. Problemen kan säkerligen bero på uppkopplingshastigheten i kombination med, som det spekulerades i, reklamen. Själv har jag endast 2Mb. Kör CTRL+Alt+Del och kontrollera om ni inte har för mycket tjänster igång som bromsar.
Steve
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 2
Joined: Fri 13 Apr 2007, 13:31

Post by Steve »

Eftersom jag startade tråden vill jag bara förtydliga att jag använder både IE6 och IE7. Jag använder tre olika datorer och problemet finns på alla oavsett uppkopplingshastighet och parallella processer. Jag har inte upplevt samma problem med Bakåt-funktionen i IE på andra forum med samma lösning så jag tror det är Google som spökar. Jag vill understyka att jag verkligen uppskattar detta forum och fått inspiration att renovera ett par gamla OD-11 jag hade i garaget. Problemet med Bakåt-funktionen i IE kan nog placera i kategorin "veckans i-landsproblem"... :wink:
User avatar
Bo Sehlberg
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 139
Joined: Mon 16 Dec 2002, 18:44
Location: Umeå

Post by Bo Sehlberg »

Problemet förekommer bara när man varit inne och läst en topic i övrigt fungerar det ok. En sak jag har sett är att jag får ett scriptfel på sidan: "menuitem1 är odefinierad".

Skulle eventuellt kunna bero på någon inställning. För mig uppkom problemet efter uppgradering till IE 7.

/Bosse
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 535
Joined: Thu 30 Sep 2004, 12:01
Location: Falun

Post by -distortion- »

Prova med Firefox istället, har inte krånglat nåt för mej.
piP frampå
OA14 där bak
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests