Reparation av Sonab H20

Ställ frågor, diskutera och prata om Sonab och deras produkter.
Ask questions, discuss and talk about Sonab and their products.
Post Reply
mortal1ty
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Sun 19 Dec 2010, 17:50

Reparation av Sonab H20

Post by mortal1ty »

Tjenare, har fått tag på ett par H20 hörlurar av en kompis, gav 130kr i hopp om att det skulle vara en bra investering. (Han visste inte om de fungerar)
Det verkar som att ena elementet är spräckt, men jag tänkte höra om det går på något vis att laga detta. Det skrapar lite om basen och nivån är något lägre än på det andra elementet.. Första problemet är såklart att öppna hörlurarna utan att förstöra dem, hittar inga skruvhål vad jag kan se.. Någon som har erfarenhet med dessa? Hjälp uppskattas! :)


Edit;
Har hittat skruvarna, var bara att dra bort skummgummit som isolerar. Väl innanför möts jag utav åtta kablar, fyra från input och två utgående till det andra elementet, sedan ytterligare två (extremt tunna) kablar som fäster i ytterkanten på elementet, dessa två kablar har jag ingen aning om vad dem är till för, diskant kanske? Kablarna ser nästan brända ut, den röda är enbart röd i mitten, mot fästpunkten i ytterkanten av elementet och i den andra fästpunkten mitt på elementet är kabeln svart.

Vill ni så fixar jag bilder! Och vad tror ni dessa två extremt tunna kablar är till för? Dem ser ut att vara fastlödda och sedan är dem täckta av ett lager lim eller silikon. Kan det vara någon lödning som orsakar knaster och slapp bas?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 78 guests