Sonab 67s

Ställ frågor, diskutera och prata om Sonab och deras produkter.
Ask questions, discuss and talk about Sonab and their products.
Post Reply
efredrikson
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Mon 10 Mar 2008, 11:04

Sonab 67s

Post by efredrikson »

Hej!
Trillade in på den här sidan när jag ville ha lite info om mina OA:5or för ett tag sen. Tack för all info och för intressanta sidor i allmänhet! Nu har jag precis fått tag på en Sonab 67s i riktigt uselt skick(svajar o har sig)för en ganska billig penning och skulle behöva lite tips. Jag HAR varit innne hos Svalander och kommer att ha hans tips som utgångspunkt inför renovering och jag har läst era tips om 85:an men undrar ändå om några saker:
1.Hur svårt är det med en renovering? Mina krav ligger nog snarare åt att jag vill få spelaren att fungera OK inom en rimlig framtid än att jag vill lägga ner 100 timmar(fru o barn blir nog isåfall måttligt roade) för att få den HELT perfekt. Är det möjligt att göra en basic-genomgång för att få den i OK skick?
2. Är det någon som har en manual? Letar o letar på nätet men icke...
3. Tips på pickuphuvuden som fungerar(saknades så klart!)?
4. Är 67s sämre än 85s eller varför är 85s det enda som brukar räknas som en fullgod spelare?
5. En riktigt dum fråga(tillhör generationen som fick CD istället för vinyl i studentpresent). Längst upp till vänster på spelaren sitter ett upphöjt fäste med för mig okänd funktion. Vad är detta? Ska man sätta fast något i den? Isåfall vad?
6. Hur länge tillverkades 67s?
Dett är mitt första inlägg, Ni andra verkar så insatta men jag tar mina chanser att verka som en riktig newbie på vinyl, ha överseende!
mvh
Erik Fredrikson
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests