Funderingar och frågor kring OA5-I

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
tentofmiracles
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 12
Joined: Fri 20 Dec 2002, 22:38

Re: Funderingar och frågor kring OA5-I

Post by tentofmiracles »

[quote="avr7000"]Det skulle ju vara som att släppa ur luft ur däcken på en lastbil för att den skall komma under en lite för låg viadukt...
Det är ju inte nere vid däcken problemet ligger, utan lastbilen är ju för hög där uppe... :wink: :wink:

Det går naturligtvis jättebra att göra som du säger om man bara har snickerikunskaper nog att få det snyggt...

Sedan är det ju det där med orginalutförande etc...

Mvh

/Stefan[/quote]

Jag är osäker på om du verkligen förstått vad jag menar. Min lösning kräver inte att man plockar isär lådan, alltså blir den ju rimligtvis mycket enklare. Jag förstår inte din liknelse med lastbilen. Högtalaren är för hög däruppe och man sänker den däruppe - vad kan vara mera logiskt?:-)
Och det där med orginalutförande - hur mycket original är högtalaren om man sänker baffeln?

-jb
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

Post by Stefan Björklund »

Lastbilen var ett skämt...
-och lådan ser alltså likadan ut för typ 1 och typ 2 med den skillnaden att baffeln sitter längre ner i typ 1 vilket då är av ondo... flyttar man upp baffeln på en typ 1 så får man något som är svårt att skilja från en typ 2...

Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
User avatar
maGot
(200+ posts)
(200+ posts)
Posts: 240
Joined: Mon 16 Dec 2002, 21:33
Location: Visby

Post by maGot »

Har aldrig sätt innuti ett par OA5-1. Men om man höjjer baffeln så blir väl lådvolymen större? Kanske inte något som stör men kom o tänka på det bara :)
OA51.3
CCL
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 186
Joined: Wed 18 Dec 2002, 23:32
Location: Bromma

Post by CCL »

Har sett ett förslag där man bara lägger på en baffel till ovanpå den gamla. Därmed ändras inte volymen :-)

// C-C
Mina grejor
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000

OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita

Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests