Frågor rörande egentillverkad OD-11 Center.

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Post Reply
User avatar
Robbex
(75+ posts)
(75+ posts)
Posts: 79
Joined: Sun 01 Jun 2003, 01:33
Location: Sweden

Frågor rörande egentillverkad OD-11 Center.

Post by Robbex »

Har lite frågor som ni kanske är så snälla att ni svarar på?!

Jag har tänk bygga en OD-11.C (Center). Alltså jag bygger en fyrkantig MDF-låda i samma volym som originalet men annan form så den passar in i min stereobänk. Sned-kapar sedan fronten i samma lutning som baffeln på originalet (dock inte "hörn-snett" utan bara snett), trycker fast en ny baffel och gör håll för element (nya från Hifi-kit), basreflexrör, sen isolering, terminaler osv..

Främst 2 frågor.

1. Kommer detta funka bra? Eller jag kanske ska ställa om frågan; Hur pass mycket sämre blir detta jämfört med originalet? Totalt ovärt att ens försöka sig på? Syftet är främst att få ett någorlunda enhetligt ljud i min hembio-uppsättning som består av Front OA-51.3 Bak OD-11.3. Centern kommer ligga i stereobänken och tyvärr inte stå mot vägg.

2. Jag behöver i stort sett bara konkret hjälp med filtret. Jag vet att det finns komponenter och ritningar till Carlsson-burkar på hifikit.se men jag klarar inte ut exakt vilka komponenter jag behöver beställa. Kan ni hjälpa mig med det? Har jag sen komponenterna och rätt ritning ska det nog inte va några problem att mecka ihop sakerna.

Stort tack så länge.
OA12.3 - mint condition
OD11.3 - mint condition
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 39 guests