OD11 Frågor under pågående renovering

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Post Reply
AlexH
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Tue 01 Jun 2021, 10:13

OD11 Frågor under pågående renovering

Post by AlexH »

Hej!

Jag har köpt hem satoribasar, t22 samt färdiga filter från Hifikit. Dock har jag en del frågor och funderingar.

Det pratas om enkarderlig kabel för internkablage. Själv har jag tunnaste Supra Ply hemma. Vad ska man ha? Skicka gärna länk!

Vad rekommenderas för gummi att ersätta gummiplopparna som håller baselementen på plats?

Vad ska man ha för tätlist mellan baselement och baffel? Hittar ingen tillräckligt bred på Hifikit.

Sist men inte minst, fötter! Jag köpte hem SD-fötter men hur i hela friden ska jag fästa dem på de små fötterna under högtalatren?
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 567
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: OD11 Frågor under pågående renovering

Post by STDI! »

Andra har kanske annan uppfattning men här kommer mina svar på dina frågor.

Den invändiga kabeln har väldigt liten betydelse. Använd vad du har tillgängligt.

Har du inte originalgummit kvar så skär till lagom stora bitar av annat gummi, packningar, o-ringar e.d. Jag kan inte tänka mig att det är kritiskt.

I OD11 finns ju redan en gummilist som sitter i baffeln. Det finns ingen anledning att använda något annat.

SC-fötter behöver man inte fästa. Om SD-fötterna är tillräckligt höga för att originalfötterna inte ska ta i golvet så sätt SD-fötterna under lådan. Om inte det funkar så gör originalfötterna större genom att fästa (limma?) en lagom stor skiva under dem. Sen SD-fötter under dessa.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
VinylChef
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Wed 02 Mar 2022, 02:31

Re: OD11 Frågor under pågående renovering

Post by VinylChef »

Hi,
Sorry for having to use English. I hope you don't mind and can help me.
I'm trying to purchase a pair of T22 tweeters on the hifikit.se website but I can't see them for sale. Am I missing something?
Also, is there a publicly available schematic of the modified crossover for the OD-11 with this new tweeter?
Thanks,
David
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests