Schema / komponentförteckning till U66-B3 (Bassdriver) sökes

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
haifai
(20+ posts)
(20+ posts)
Posts: 29
Joined: Sun 25 Jan 2004, 11:35

Schema / komponentförteckning till U66-B3 (Bassdriver) sökes

Post by haifai »

Hej HiFi entusiaster!

Jag söker med ljus och lykta efter schema och komponentlayout till en U66 B3 Bassdriver.

Min är defekt och saknar vissa komponenter. Har du en likadan? Tacksam för hjälp för att identifiera motstånden inom de röda markeringarna på bilden, samt vilka effekttransistorer som skall sitta inom de rödmarkerade områdena på kylflänsen på bilden. Det bör vara en NPN och en PNP typ i respektive position.

Länk till bilden på mitt kort:
http://www.folkbildning.net/~bjorn.dimm ... norama.jpg

Mitt kort är benämnt: BASS DRIVER B3/B4-a

Bassdrivern gjordes i två versioner varav min tycks vara den "klenare", bestyckad med två transistorer och utan servostyrning av DC-nivån på utgången vilket också medför att den har en kopplingskondensator på ingången. Den större och starkare har servostyrning och är helt DC-kopplad, troligen identisk med en halv P-1 ??

Tacksam för hjälp från basentusiaster med U66 bassdriver "knowhow"

Hälsningar Björn i Götet 8)
Mina Carlsson: OA14 under renovering
Rolf Zetterberg
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 190
Joined: Wed 05 Mar 2003, 19:26

Post by Rolf Zetterberg »

Då är du inte hjälpt av originalschemat då(11 transistorer bara i slutsteget)och som är ett kvasikomplementärt steg med TIP33 plastisar............
haifai
(20+ posts)
(20+ posts)
Posts: 29
Joined: Sun 25 Jan 2004, 11:35

Post by haifai »

Rolf Zetterberg wrote:Då är du inte hjälpt av originalschemat då(11 transistorer bara i slutsteget)och som är ett kvasikomplementärt steg med TIP33 plastisar............
Hej Rolf

Jag är osäker på hur mycket som är förändrat sedan den ursprungliga Bassdriver "mk 1" i "skoskrapelådan"
När man räknar, så har ju min också 11 transitorer om man räknar in de som skall sitta på kylflänsen. -Det skulle kunna vara samma kretslösning!?

Har du ett schema lättillgängligt, så är jag tacksam för en kopia eller ett e-brev med bilaga.

Med vänlig hälsning Björn 8)
Mina Carlsson: OA14 under renovering
Rolf Zetterberg
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 190
Joined: Wed 05 Mar 2003, 19:26

Post by Rolf Zetterberg »

Visst- skicka bara ett PM med din E-mail,så kommer schemat!
Mvh Rolf
Robzzon
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Sat 30 Nov 2019, 18:37

Re: Schema / komponentförteckning till U66-B3 (Bassdriver) sökes

Post by Robzzon »

Jag söker också efter ett sådant schema. Någon som har lust att dela med sig av ett?

MVH Robban
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 47 guests