Hur hitta lägenhet där jag kan spela musik?

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
olaume
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 157
Joined: Wed 29 Sep 2010, 22:51
Location: Umeå
Contact:

Hur hitta lägenhet där jag kan spela musik?

Post by olaume »

Jag börjar ledsna på radhuslivets alla krav på gräsklippning mm och ser mig om efter en vanlig lägenhet. Kruxet är att jag har vant mig vid att kunna spela musik på mina OA116 med subbas utan att grannarna blir arga. Hur vet jag om lägenheter jag tittar på är tillräckligt välisolerade för att jag ska kunna fortsätta med det? Det är svårt att bilda sig någon uppfattning bara vid en visning (enligt mäklarna är märkligt nog alla lägenheter välisolerade...). Jag har tidigare trott att ju nyare hus desto bättre isolering, men har nyligen hört bekanta i tämligen nya lägenheter säga att de tydligt hör när grannens hund springer över golvet och att de själva inte ens kan öva sin körstämma hemma. Finns det något att gå efter? Typ att vissa tillverkare och vissa årgångar är bättre än andra?
Maffe
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Thu 06 Jun 2019, 19:56

Re: Hur hitta lägenhet där jag kan spela musik?

Post by Maffe »

Köp en robotgräsklippare ;)
Mer seriöst så vandrar ljud oftast nedåt där av att grannens hund hörs, så bottenvåning och ställ upp högtalarna mot en vägg som inte delas med någon granne. Sedan vandrar olika frekvenser genom väggar och beroende på hur det är byggt.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests