Yamaha CR-820

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
vintagemusic
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 3
Joined: Sun 08 Jul 2018, 09:42

Yamaha CR-820

Post by vintagemusic »

Hejsan. Är det nån här som har nåt positivt att säga om Yamaha CR-820 Reciver? Har en i min ägo och ett par OA-14 som skall få nya basar inmonterade.Så min undran är om nån kört ett par OA-14 med ovannämnda reciver? Mvh Anders i Umeå
Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor
Posts: 228
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Yamaha CR-820

Post by Per Gulbrandsen »

Hej Anders!
Tyvörr har vi på redaktionen ingen erfarenhet av just din receiver, och vågar därför inte yttra oss om den. Däremot kan vi avslöja att vi sedan ganska många år valt just Yamahas receiverar i vår hemmabio med Carlssonhögtalare runt om hela rummet. Så förhoppningsvis blir även du nöjd med ljudet.

Med vänlig hälsning,
Per på CarlssonPlanet
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Yamaha CR-820

Post by momus »

Har visserligen inte använt Yamaha 820, bara 420 till mina OA 14. Lät bra. Men ljudet blev MKT bättre med ett par QUAD-slusteg som mätte bra mycket sämre. (2 QUAD II med dedicerad förförstärkare, anslutna till "tape out" på min Yamaha 420).
Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor
Posts: 228
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Yamaha CR-820

Post by Per Gulbrandsen »

Hej igen!
Ett par renoverade Quad II har vi däremot kört med perfekt renoverade Carlssonhögtalare (och en Denon 1802 som försteg har jag för mig). Och även om det lät varmt och gosigt, så ansåg vi då att ljudförvrängningen var för stor för att vi skulle kunna lista II:orna i vår sida med Rekommenderad Elektronik. Men de som gillar ljudet ska förstås fortsätta njuta av det, även om det inte klarar Stig Carlssons krav på transparens!
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests