Vad har SSC för visioner?

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by Martin Dellstig »

Tackar!

mvh

Martin
Jag vet inte, vet du?
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by bach4ever »

[quote="Martin Dellstig. Jag tycker inte det är oartigt men det är ganska svårt att svara på frågan utan att berätta i detalj vad som pågår inom SSC.
Så jag hänvisar trots detta till de dokument som finns publicerade sen tidigare.

Det är svårt att berätta vad vi brinner för utan att beräta vad vi gör så därför väljer jag personligen att inte uttala mig.[/quote]

Nej, det är så klart inte oartigt i allmän mening att låta bli svara på inlägg, bara låta frågorna dö ut av sig själv liksom. Men, med all respekt Martin, ditt uttalande ovan är beklämmande. Det låter som du företräder en frimurarloge eller jobbar för SÄPO typ.

Visioner handlar inte om vad som för tillfället görs, de handlar om drömmar man vill förverkliga när pengar och resurser finns. Men det kanske är sekretess på det också?
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Jag svarade på det sätt som JAG tyckte var lämpligt, jag tyckte jag var tydlig med det och att jag stannade där.
Jag svarade då att jag tycker det är svårt att säga det ena men inte det andra.
Jag står kvar där idag med.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by bach4ever »

OK, det får vi respektera. Jag är inte ute efter att sprida någon dålig stämning, jag med många andra är väldigt glad för allt positivt som görs för dessa fantastiska konstruktioner. Uppenbarligen har vi totalt olika syn på hur intresset hålls vid liv och utvecklas inom en entusiast grupp. Tycker ändå ni ska ta upp frågan på dagordningen och diskutera den förutsättningslöst, det är aldrig farligt. ;)
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Jodå, vi diskuterar dessa frågor vid nästan varje möte.

Att det finns ett stort intresse för Carlssonhögtalarna både inom och utom SSC är ju ett absolut faktum.
Det är något som gläder mig personligen väldigt mycket.

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
User avatar
Ragnwald
(200+ posts)
(200+ posts)
Posts: 215
Joined: Sun 02 Feb 2003, 10:56
Location: Gotland

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by Ragnwald »

Hur står det till med stiftelsens ekonomi? Redovisas den officiellt någonstans?
http://www.kammarkollegiet.se/kammarkol ... tsbidrag-1

En hint om vad som pågår, om det nu pågår något alls, kan knappast skada någon levande eller salig varelse.

Mvh Björn
Den som vet mest, tror minst.
User avatar
bach4ever
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 130
Joined: Tue 11 Dec 2007, 19:59
Location: Uppsala

Re: Vad har SSC för visioner?

Post by bach4ever »

Här finns intressanta förslag för fortsatt diskussion. Jag har själv tänkt i banorna av ett "Carlsson center"
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=48294
____________________________________________________________________________________________

Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest