OA 50.3! Häpp!!!

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Post Reply
sladden
(15+ posts)
(15+ posts)
Posts: 16
Joined: Thu 09 Oct 2008, 21:12
Location: Mariannelund

OA 50.3! Häpp!!!

Post by sladden »

Har idag kopplat in ett par av dessa i min anläggning. Jag kör med god elektronik och tidigare B&W 805 Matrix.
Jag är nu lycklig intill tårar!
Har faktiskt tänt ett ljus för Stig och önskat honom god lyssning däruppe i ljudhimmelen.
Carlsson OA 50.3, Sansui AU-X711, Rotel RCD 971, Mitsubishi DP-680Q med Goldring pu, Sonab OA 14 som bakhögtalare i hemmabion, centerhögtalare behövs inte med OA 50.3!.
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor
Posts: 1630
Joined: Thu 26 Dec 2002, 20:32
Location: Kungsängen

Re: OA 50.3! Häpp!!!

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Visst är det härligt när det bara sitter där det ska?
Känslan av kunna ha musiken med sig i rummet, att kunna både sölyssna och lyssna seriöst med samma lätthet.

Kul att du är så nöjd

mvh

Martin
Jag vet inte, vet du?
sladden
(15+ posts)
(15+ posts)
Posts: 16
Joined: Thu 09 Oct 2008, 21:12
Location: Mariannelund

Re: OA 50.3! Häpp!!!

Post by sladden »

Jag är lite till åren och har ett öra som inte hör riktigt bra. Har ´haft problem med focuset i musiken. Med dessa högtalare är det så gott som borttrollat.
Har även intagit soffläge och upplever fortfarande stereo.
Visst är mina B&W 805 Matrix mera HiFi men OA 50.3 har kvaliteter som gör att de vinner, i mina öron.
Det känns som att komma hem efter en halvskaplig semester och slå sig ner i favvofåtöljen.
Där kan man njuta av BB King, Blues Boys Tune i HDCD. Varmt omsluten, man blir mysigt varm och skön....
Carlsson OA 50.3, Sansui AU-X711, Rotel RCD 971, Mitsubishi DP-680Q med Goldring pu, Sonab OA 14 som bakhögtalare i hemmabion, centerhögtalare behövs inte med OA 50.3!.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests