Hur har ni det carlssöner ?

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Post Reply
calzone

Hur har ni det carlssöner ?

Post by calzone »

Jag tycker att forumet verkar ha bedarrat betänkligt, kanske är det jag som misstar mig eller också är det verkligen så.
Jag tycker mig märka samma sak nästan överallt i de "märkes"relaterade forumen,
medan de få allmänna forum som fortfarande är hyggligt aktiva präglas av irritation, tjafs och ett lågkvalitativt limbo.

Någon annan som gjort samma reflektion, vad var det som gick snett ? :ugeek:
nonplus
(30+ posts)
(30+ posts)
Posts: 32
Joined: Wed 11 Jul 2007, 15:02
Location: uddevalla

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by nonplus »

jag är såpass ny här.så jag vet inte riktigt..men många är nog ute & tar vara på dom fina sol-timmarna som kommer :)
OA5K
User avatar
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 196
Joined: Sun 05 Oct 2003, 15:34
Location: Gärdet-Stockholm

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by Bill50x »

calzone wrote:Jag tycker att forumet verkar ha bedarrat betänkligt, kanske är det jag som misstar mig eller också är det verkligen så.
Jag tycker mig märka samma sak nästan överallt i de "märkes"relaterade forumen,
medan de få allmänna forum som fortfarande är hyggligt aktiva präglas av irritation, tjafs och ett lågkvalitativt limbo.

Någon annan som gjort samma reflektion, vad var det som gick snett ? :ugeek:
Har inte riktigt accepterat det nya utseendet. Plottrigt och tråkigt. "Senaste inlägg" betyder det de inlägg jag själv inte läst sedan senaste inloggning eller bara de senaste inom en viss tidsperiod?

/ B
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by Jonathan »

Bill50x wrote:
calzone wrote:Jag tycker att forumet verkar ha bedarrat betänkligt, kanske är det jag som misstar mig eller också är det verkligen så.
Jag tycker mig märka samma sak nästan överallt i de "märkes"relaterade forumen,
medan de få allmänna forum som fortfarande är hyggligt aktiva präglas av irritation, tjafs och ett lågkvalitativt limbo.

Någon annan som gjort samma reflektion, vad var det som gick snett ? :ugeek:
Har inte riktigt accepterat det nya utseendet. Plottrigt och tråkigt. "Senaste inlägg" betyder det de inlägg jag själv inte läst sedan senaste inloggning eller bara de senaste inom en viss tidsperiod?

/ B
Det är nya inlägg som gjorts sedan ditt senaste besök. Inte nödvändigtvis läst eller inte, det är bara alla som gjorts sen du senast var här.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 196
Joined: Sun 05 Oct 2003, 15:34
Location: Gärdet-Stockholm

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by Bill50x »

Jonathan Gulbrandsen wrote:Det är nya inlägg som gjorts sedan ditt senaste besök. Inte nödvändigtvis läst eller inte, det är bara alla som gjorts sen du senast var här.
Så varför inte skriva "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" ? Tydligt å fint.... :-)

/ B
User avatar
s.b
(695+ posts)
(695+ posts)
Posts: 712
Joined: Sun 15 Dec 2002, 20:27
Location: wermdö

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by s.b »

Det har alltid varit låg aktivitet på sommaren på det här forumet
i höst kommer det nog igång

/s.b
Mina leksaker:
REGA Planar 3
Hegel Röst
2 stycken Audion Silvernight MKII/b 300B eller 2A3

Carlsson OA52.2
Carlsson OA51
Sonab OD11.senaste version
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by Jonathan »

Bill50x wrote:
Jonathan Gulbrandsen wrote:Det är nya inlägg som gjorts sedan ditt senaste besök. Inte nödvändigtvis läst eller inte, det är bara alla som gjorts sen du senast var här.
Så varför inte skriva "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" ? Tydligt å fint.... :-)

/ B
Min översättning följer det engelska originalet, där det heter just "View new posts", jag tänker inte hitta på något eget. :) Ja, det vore mer beskrivande men inte i alla fall. "senaste besök" definieras nämligen av när sessionen senast timades ut (dog). Det går att ställa in för varje forum hur lång en session ska vara, här är det en timma. Så har du inte varit på forumet under en timma så dör sessionen och det räknas från och med då som att senaste besök. Men vissa sajter ställer in upp till 48 timmars sessioner, vilket gör att man väldigt sällan lämnar sajten, ofta är man ju inne i alla fall någon gång under 2 dygn. Då blir det väldigt tomt i den listan. Därav den kortare formuleringen. Skulle nog bli lite långt där uppe också med "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök".
Menar inte att du inte har en poäng, men jag tror det får vara så där ändå. Skulle kunna ändra i översättningen för just detta forum, men problemet då är att översättningen hela tiden synkroniseras med min lokala arbetskopia, och då skulle det skriva över den ändringen varje kväll ändå. Så...

Och ja, under forumets hittils 4 sommrar så har det traditionellt varit väldigt tyst. :) Så det är nog bara temporärt.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
carlzone
(125+ posts)
(125+ posts)
Posts: 135
Joined: Fri 09 Oct 2015, 18:00
Contact:

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by carlzone »

Njaej det var tydligen inte så temporärt.
Avregistrerad på egen begäran!
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Hur har ni det carlssöner ?

Post by Jonathan »

carlzone wrote:Njaej det var tydligen inte så temporärt.
Du har svarat på något jag och s.b. skrev 2007, alltså för åtta år sedan. Absolut så blev forumet väldigt mycket aktivare i omgångar i flera år därefter.

Jag vet att det jobbas hårt på ett nyhetsbrev för tillfället, förhoppningen med det är bland annat att det ska driva tillbaka aktivitet här på forumet och sajten! :)

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests