Varning för kopieringsskyddade CD från Sony BMG

Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna.
Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 535
Joined: Thu 30 Sep 2004, 12:01
Location: Falun

Post by -distortion- »

Bill50x wrote:...Idag är det mycket säkrare att ladda ner Sonys musik och film på nätet, dessa filer är rensade på all skadlig programvara. Var det den utvecklingen Sony önskade?

Rösta "med fötterna" köp andra fabrikat än Sony!

/ B

Nästan som om jag skulle sagt det själv! :D
Jag kommer absolut hålla mej borta från Sony-plattor.
piP frampå
OA14 där bak
Paul
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 13
Joined: Mon 16 Dec 2002, 20:46

Post by Paul »

Vill Sony BMG verkligen skrämma alla PC-ägare från att någonsin stoppa in en CD i sin dator? Är denna undran ett symptom på paranoia?

http://www.theregister.co.uk/2005/12/09 ... _problems/

Som Henry Kissinger sagt: även paranoiker har fiender...
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Post by 12björn »

:lol: Kunde inte ens i mina vildaste fantasier föreställt mig att Sony hade anställt uppfinnare från Sumpan! :lol: :lol: :lol:

... kan det bero på samarbetet med Ericsson ... :?: :?: :?:
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Paul
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 13
Joined: Mon 16 Dec 2002, 20:46

Ny julklapp till Sony BMG

Post by Paul »

Texas allmänne åklagare utvidgar nu sin stämning mot skivbolaget angående trojan-liknande spionprogramvara på deras CD till att gälla MediaMax.
God Jul!
http://www.boycottsony.us/
User avatar
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 196
Joined: Sun 05 Oct 2003, 15:34
Location: Gärdet-Stockholm

Post by Bill50x »

Var är de svenska konsumentorganisationerna nu då? Vilka politiker står på sina väljares sida? Jag har inte hört ett ljud om Sony från officiellt håll. Men eftersom politikerna föredrar att sitta och jäsa på storbolagens sammanträdesrum än försvara sina väljare kommer vi knappast få någon hjälp från det hållet.

Tonåringar som delar ut några filmer är tydligen ett större brott än när Sony infekterar miljontals datorer med ett virus?

/ B
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 535
Joined: Thu 30 Sep 2004, 12:01
Location: Falun

Post by -distortion- »

Bill50x wrote:Var är de svenska konsumentorganisationerna nu då?
Jag tror inte nån svensk konsumentorganisation känner att de rår på det lilla pluttföretaget Sony. Det enda som kan stoppa det är en bojkott.

Jag vill mena att i dagens högervridna, kommersialiserade samhälle är det nästan alltid företagen som får rätt. Jag läser just nu en bok som handlar om hur globala företag, framför allt amerikanska, tar makten framför demokratin. Ett stort företag har mer att säga till om än ett helt lands folk, även i det här fallet.
Så länge företaget säljer sina produkter gör de vad de vill, så en bojkott är nog det enda som kan gnaga på Sonys hälsenor.
piP frampå
OA14 där bak
User avatar
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 196
Joined: Sun 05 Oct 2003, 15:34
Location: Gärdet-Stockholm

Post by Bill50x »

-distortion- wrote:
Bill50x wrote:Var är de svenska konsumentorganisationerna nu då?
Jag tror inte nån svensk konsumentorganisation känner att de rår på det lilla pluttföretaget Sony. Det enda som kan stoppa det är en bojkott.

Jag vill mena att i dagens högervridna, kommersialiserade samhälle är det nästan alltid företagen som får rätt. Jag läser just nu en bok som handlar om hur globala företag, framför allt amerikanska, tar makten framför demokratin. Ett stort företag har mer att säga till om än ett helt lands folk, även i det här fallet.
Så länge företaget säljer sina produkter gör de vad de vill, så en bojkott är nog det enda som kan gnaga på Sonys hälsenor.
Att vi lever i ett kommersiellt samhälle kan knappast förnekas - och det på gott och ont. Att vi har politiken som motvikt (det behövs balans i alla system) trodde jag var självklart, men så är det inte. Och det verkar inte spela någon roll om det är höger- eller vänstervridet - politikerna springer benen av sig för storföretagen ändå. Och visst, det är enklare och trevligare att bli smord på ryggen av ett par stora företag än att att ställa sig på barrikaderna tillsammans med småföretagare och vanliga väljare. Det blir man inte fet på. Det är också lättare att förhandla med några få stora parter med likartade synpunkter än en massa människor vars åsikter spretar. Storfinans och politiker talar dessutom ofta samma språk - maktens.

Å andra sidan behöver vi sunda och lönsamma företag, vad ska vi annars leva av?

Men nu ska jag fira jul, skinkan är precis lklar, och jag tänker ägna mig åt lite roligare saker.

GOD JUL på er allihopa!

/ B
calzone

Re: Varning för kopieringsskyddade CD från Sony BMG

Post by calzone »

Ja, det känns som om den här tråden inte bör falla i glömska.
User avatar
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)
Posts: 196
Joined: Sun 05 Oct 2003, 15:34
Location: Gärdet-Stockholm

Re: Varning för kopieringsskyddade CD från Sony BMG

Post by Bill50x »

calzone wrote:Ja, det känns som om den här tråden inte bör falla i glömska.
Nä.

Nu har tydligen Sony BMG stämt företaget som ligger bakom kopieringsskyddet. Har inga detaljer, såg bara en blänkare över axeln på någon som läste en tidning :-)

/ B
User avatar
Frodrak
(20+ posts)
(20+ posts)
Posts: 28
Joined: Wed 25 Oct 2006, 21:34
Location: Nossebro, Västra götaland.

Re: Varning för kopieringsskyddade CD från Sony BMG

Post by Frodrak »

Bumpar....
Nån som vet hur de går???
Från "Pungkulebro", med sambo från "Poltergeistvaara"
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 71 guests