Segt

Förslag/idéer/felrapportering/frågor/support om webbplatsen postas här. Förslag kan vara allt från små stavfel till stora projekt. Eller är det något som inte fungerar? Tveka inte att posta! Vi vill höra alla förslag. Här ställer du också frågor om hur saker och ting fungerar.
Suggestions/ideas/bug reports/questions/support for the website are to be posted here.
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

OK. Det handlar väl då om min lina kantänka.
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Segt

Post by Jonathan »

momus wrote:OK. Det handlar väl då om min lina kantänka.
Det är onekligen väldigt konstigt det här. På din beskrivning så låter det ju inte som att det är din lina eftersom allt annat fungerar perfekt, men samtidigt kan jag inte komma på vad som skulle vara fel "på andra sidan". Jag har grävt och kollat på allt jag kan komma på, och allt verkar bra.
Du får gärna fortsätta rapportera dock, och om fler personer upplever detta så säg förstås till!

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Segt

Post by Jonathan »

momus wrote:OK. Det handlar väl då om min lina kantänka.
Hej!

Jag är ytterst nyfiken på hur du upplever CarlssonPlanet efter nylanseringen? Det mesta har förändrats, inklusive vår webbhosting-lösning så jag har stora förhoppningar på att vad som än strulade förut nu är löst?

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

Det fungerar bra. Lite ovant med logistiken, men mina småmuskler lär sig snabbt.
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Re: Segt

Post by 12björn »

Jonathan wrote:Jag är ytterst nyfiken på hur du upplever CarlssonPlanet efter nylanseringen? Det mesta har förändrats, inklusive vår webbhosting-lösning så jag har stora förhoppningar på att vad som än strulade förut nu är löst?
Först var det lite frustrerande eftersom mycket var annorlunda, men jag bestämde mig för att inte svara direkt.

När jag se'n hittade "Snabblänkar" uppe till vänster känns det mycket bättre. :D 8-)

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

"Snabblänkarna": Verkligen skitsmart!
Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor
Posts: 228
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Segt

Post by Per Gulbrandsen »

momus wrote:Hej Jonathan

Jag vet inte längre om det är du som administrerar Carlsonplanet . Den verkar i alla fall helt övergiven av ursprungsmännen vad nu det kan bero på. Om det är du som har koll på sajten så vill jag bara vördsamt påpeka att det tar mellan fem och tio sekunder att ladda upp sidorna på carlssonplanet. Nåt är fel.

Mvh Anders Gjöres, aka "momus".
Hej, jag förstår att du upplevt sajten som övergiven Anders! Ansvaret faller helt på mig som med åren fått alldeles för mycket att göra framför datorskärm på jobbet hela dagarna, med dubbla halvtider dessutom. Då vill jag nästan spy på datorer när jag kommer hem, och orkar mest bara hänga lite med surfplattan på Facebook (där jag faktiskt startat en riktigt populär CarlssonPlanet-sida med över 600 gillare).

Vi har dock fortsatt att hålla CarlssonPlanet helt öppen (och betalat för det, inte gratis!) och webbmaster Jonathan har gjort ett hästjobb med att hålla den uppdaterad rent tekniskt, fri från angrepp, virus osv under alla de här åren. Plus att jag stenhårt hållit löftet att svara ordentligt på alla otaliga mejl som fortsatt komma in. Så uppenbarligen har sajten fyllt en fortsatt viktig uppgift för Carlssonägare världen över, trots mitt mitt passiva redaktörsskap.

Men nu, med nya CarlssonPlanets snygga, smidiga och smarta funktioner, känns det som en nytändning, och det blir riktigt roligt igen. Dessutom verkar jag kunna sköta det mesta via paddan som är skönare att jobba med på fritiden. Jag jobbar fortfarande lika mycket dagtid, så det blir kanske ändå inte så många uppdateringar per vecka, men jag lovar göra vad jag förmår för att väcka liv i det vackra liket igen, haha!
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests