Segt

Förslag/idéer/felrapportering/frågor/support om webbplatsen postas här. Förslag kan vara allt från små stavfel till stora projekt. Eller är det något som inte fungerar? Tveka inte att posta! Vi vill höra alla förslag. Här ställer du också frågor om hur saker och ting fungerar.
Suggestions/ideas/bug reports/questions/support for the website are to be posted here.
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Segt

Post by momus »

Hej Jonathan

Jag vet inte längre om det är du som administrerar Carlsonplanet . Den verkar i alla fall helt övergiven av ursprungsmännen vad nu det kan bero på. Om det är du som har koll på sajten så vill jag bara vördsamt påpeka att det tar mellan fem och tio sekunder att ladda upp sidorna på carlssonplanet. Nåt är fel.

Mvh Anders Gjöres, aka "momus".
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

Nu funkar det bra!
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

Kortvarigt. Nu är det segt som sirap igen (andra sidor laddas geshwinnt, som faktiskt.se tex).
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Segt

Post by STDI! »

Jag tittar ofta in här och har inte märkt några problem.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Segt

Post by Jonathan »

Hej!

Ber om ursäkt för sent svar.
Det stämmer att jag agerar webmaster för CarlssonPlanet! Vad gäller status på aktiviteten på sajten så låter jag det vara osagt - sajten sköts på alla övriga sätt av min pappa Per Gulbrandsen, så låter i så fall honom kommentera på detta!

Tråkigt att höra att sajten varit långsamt! Jag märker inte heller någonting så jag vet inte riktigt exakt var jag ska börja leta efter ett eventuellt fel.
Dock så mäts både upptiden samt svarstiden av CarlssonPlanet kontinuerligt av ett tredjepartsföretag (Pingdom) dygnet runt från olika ställen i världen - du kan se statistiken här. http://stats.pingdom.com/ylvxy4y8z8na/146791 Och där finns det inget som ser skumt eller avvikande ut, så det verkar flyta på bra generellt.

Är det alla delar av CarlssonPlanet som är långsamma för dig eller bara vissa, t.ex. forumet?

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

Hej och tack för svar.

Med reservation för att jag är kopplad till en stor och överbelastad server (Stockholms Universitet) så upplever jag ändå en viss tröghet i att navigera på Planeten. Den här gången jag loggade in så tog det bara en tiondels sekund innan första sidan dök upp, men vill jag navigera vidare inom sajten så dröjer det fortfarande mellan 4 och 10 sekunder innan jag kommer vidare. Jag tror knappast att det beror på den lina som jag är kopplad till eftersom alla andra sajter jag har varit ute på är lika snabba; vare sig det gäller att ladda upp första sidan eller att gå vidare. Som t ex http://www.faktiskt.se eller carlssonkult.se.

MvH

Anders Gjöres
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

Nu tog det 43 sekunder att logga in. Alla andra sajter som jag söker på kommer upp direkt. Segheten är intermittent.
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Segt

Post by momus »

Dessutom tog det 3 minuter (!) att publicera föregående inlägg.
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Segt

Post by STDI! »

Jag har fortfarande inga problem.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Segt

Post by STDI! »

Och det gick på några sekunder att publicera föregående inlägg.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests