Grattis! Nu kan jag logga in utan att bli utkastad

Förslag/idéer/felrapportering/frågor/support om webbplatsen postas här. Förslag kan vara allt från små stavfel till stora projekt. Eller är det något som inte fungerar? Tveka inte att posta! Vi vill höra alla förslag. Här ställer du också frågor om hur saker och ting fungerar.
Suggestions/ideas/bug reports/questions/support for the website are to be posted here.
Post Reply
User avatar
OA51.0
(50+ posts)
(50+ posts)
Posts: 61
Joined: Fri 16 Jul 2004, 22:17
Location: Borggård

Grattis! Nu kan jag logga in utan att bli utkastad

Post by OA51.0 »

Helt plötsligt så funkar det som inte har fungerat på mer än 2 år. Jag kan logga in utan att omedelbums bli utkastad. Vad som har hänt hatr jag ingen aning om. Jag fick diverse tips att ta bort cookies, byta webläsare mm men allt utan framgång eller icke tillämpligt i mitt fall. Nu testade jag efter serverflytten och se på f*n, det fungerade. Jag är förvånad och förbluffad.
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Grattis! Nu kan jag logga in utan att bli utkastad

Post by Jonathan »

OA51.0 wrote:Helt plötsligt så funkar det som inte har fungerat på mer än 2 år. Jag kan logga in utan att omedelbums bli utkastad. Vad som har hänt hatr jag ingen aning om. Jag fick diverse tips att ta bort cookies, byta webläsare mm men allt utan framgång eller icke tillämpligt i mitt fall. Nu testade jag efter serverflytten och se på f*n, det fungerade. Jag är förvånad och förbluffad.
Hej!

Det var väldigt glädjande att höra - men samtidigt väldigt tråkigt såklart. Att du hållts borta från forumet under 2 års tid utan att vi kunnat lösa det. Jag kan inte påstå att jag kan förklara varför det fungerar nu heller, men det måste ju helt enkelt varit någon form av konfigurationsskillnad på servrarna. Och en sak vet jag, de var inga experter alla gånger på det förra stället...

Jag önskar dig välkommen tillbaka - och ber om ursäkt för mina egna personligen tillkortakommanden vad gäller att lösa detta problem för dig långt mycket tidigare.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Nu blir jag utkastad direkt.

Post by STDI! »

Nu blir jag utkastad direkt jag loggar in. Men bara när jag kör med Explorer 10. Jag har tagit bort cookies etc.

Fler som har problem? Ja, det kan ni ju inte svara på eftersom ni inte kan logga in. Eller ni gör kanske som jag tvingas göra, dvs köra med annan webläsare. När jag som nu kör Google Crome så är det inga problem (annars hade jag inte kunna skriva detta).
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Nu blir jag utkastad direkt.

Post by STDI! »

STDI! wrote:Nu blir jag utkastad direkt jag loggar in. Men bara när jag kör med Explorer 10. Jag har tagit bort cookies etc.

Fler som har problem? Ja, det kan ni ju inte svara på eftersom ni inte kan logga in. Eller ni gör kanske som jag tvingas göra, dvs köra med annan webläsare. När jag som nu kör Google Crome så är det inga problem (annars hade jag inte kunna skriva detta).
Ingen som har några idéer?
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nu blir jag utkastad direkt.

Post by Jonathan »

STDI! wrote:
STDI! wrote:Nu blir jag utkastad direkt jag loggar in. Men bara när jag kör med Explorer 10. Jag har tagit bort cookies etc.

Fler som har problem? Ja, det kan ni ju inte svara på eftersom ni inte kan logga in. Eller ni gör kanske som jag tvingas göra, dvs köra med annan webläsare. När jag som nu kör Google Crome så är det inga problem (annars hade jag inte kunna skriva detta).
Ingen som har några idéer?
Har du testat att klicka på länken "Ta bort alla forumcookies" som finns längst ner på sidan till höger? När du använder IE10 alltså. Har även rensat ut alla aktiva sessioner ur databasen som ett led i detta (innebär att alla måste logga in igen).
Hoppas något hjälper.

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Nu blir jag utkastad direkt.

Post by STDI! »

Jonathan Gulbrandsen wrote:
STDI! wrote:
STDI! wrote:Nu blir jag utkastad direkt jag loggar in. Men bara när jag kör med Explorer 10. Jag har tagit bort cookies etc.

Fler som har problem? Ja, det kan ni ju inte svara på eftersom ni inte kan logga in. Eller ni gör kanske som jag tvingas göra, dvs köra med annan webläsare. När jag som nu kör Google Crome så är det inga problem (annars hade jag inte kunna skriva detta).
Ingen som har några idéer?
Har du testat att klicka på länken "Ta bort alla forumcookies" som finns längst ner på sidan till höger? När du använder IE10 alltså. Har även rensat ut alla aktiva sessioner ur databasen som ett led i detta (innebär att alla måste logga in igen).
Hoppas något hjälper.

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Ja, nu har jag testat "Ta bort alla forumcookies". Och rensat datorn från alla cookies etc. Inget hjälper. Så detta svar är skrivet med Crome. Och det får ju gå så är det bara jag som har problem så kan ni glömma det.
Men det finns ju en risk att det finns IE-användare där ute som inte kommer in och kan göra inlägg, eller ens svara på detta inlägg.

Jag kan tillägga att jag är inloggad på andra forum utan problem. Men det kan ju vara helt annan programvara och därmed förutsättningar.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nu blir jag utkastad direkt.

Post by Jonathan »

STDI! wrote:Ja, nu har jag testat "Ta bort alla forumcookies". Och rensat datorn från alla cookies etc. Inget hjälper. Så detta svar är skrivet med Crome. Och det får ju gå så är det bara jag som har problem så kan ni glömma det.
Men det finns ju en risk att det finns IE-användare där ute som inte kommer in och kan göra inlägg, eller ens svara på detta inlägg.

Jag kan tillägga att jag är inloggad på andra forum utan problem. Men det kan ju vara helt annan programvara och därmed förutsättningar.
Hemskt ledsen att höra att problemen fortsätter!

Jag har idag testat något lite mer drastiskt och döpt om den cookiereferens som CarlssonPlanet-forumet använder sig, och även gjort lite justeringar till domäninställningarna.
(Detta tvingar tyvärr alla andra att logga in igen, även om de har automatisk inloggning på)
Nyfiken på om detta hade någon effekt? Jag har försökt söka efter problem generellt med forumprogramvaran vi använder + IE10 men hittar inget, så jag är förvirrad kring vad problemet kan vara.

Men jag håller tummarna att det jag gjorde nu hjälpte!?

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Grattis! Nu kan jag logga in utan att bli utkastad

Post by STDI! »

Ja, det funkade. Bra jobbat. Tack.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Grattis! Nu kan jag logga in utan att bli utkastad

Post by Jonathan »

STDI! wrote:Ja, det funkade. Bra jobbat. Tack.
Skönt!! Ledsen att det tog sådan tid.
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests