Ofrivilligt utloggad

Förslag/idéer/felrapportering/frågor/support om webbplatsen postas här. Förslag kan vara allt från små stavfel till stora projekt. Eller är det något som inte fungerar? Tveka inte att posta! Vi vill höra alla förslag. Här ställer du också frågor om hur saker och ting fungerar.
Suggestions/ideas/bug reports/questions/support for the website are to be posted here.
momus
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 572
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:53
Location: Anders Gjöres, Enskede

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by momus »

Ska prova även om jag inte riktigt fattar.
"Ta bort de"
?
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by 12björn »

Det verkar som det är fixat det oxå

Det jag märkte av det STDI rapporterade var att jag blev utloggad trots att jag kryssat i rutan - nu är jag kvar nästa gång jag kommer tillbaka.

Har min webläsare (Firefox) inställd så att kakorna/cookies raderas när jag stänger den. Så det kanske räcker med att radera cookies. Inställningarna gör att jag måste logga in varje gång jag startat datorn/Firefox.

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by Jonathan »

momus wrote:Ska prova även om jag inte riktigt fattar.
"Ta bort de"
?
Hej!
Jag menar att ta bort alla de inloggningsnycklar som finns på den sida du kommer till om du klickar enligt ovan.
Bifogar en screenshot nedan. Menar alltså du ska välja att markera alla där, och sedan klicka "Ta bort markerade"
Screenshot 2016-06-11 11.47.41.png
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Calrsson
(1+ posts)
(1+ posts)
Posts: 1
Joined: Sun 12 Jun 2016, 16:38

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by Calrsson »

Kanske dags att lägga ner sidan helt? Forumet har ju inget syfte och själva hemsidan i sig innehåller inte mycket nyttigt heller för den delen. Gammal utdaterad och ofta felaktig och destruktiv information. Inte så många som bryr sig om Carlsson längre, heller.

Jag tycker att Carlsson Planet spelat ut sin roll, och de flesta håller nog med mig.
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by Jonathan »

Calrsson wrote:Kanske dags att lägga ner sidan helt? Forumet har ju inget syfte och själva hemsidan i sig innehåller inte mycket nyttigt heller för den delen. Gammal utdaterad och ofta felaktig och destruktiv information. Inte så många som bryr sig om Carlsson längre, heller.

Jag tycker att Carlsson Planet spelat ut sin roll, och de flesta håller nog med mig.
Det tror inte jag stämmer :) Förstår inte riktigt vad syftet skulle vara med att lägga ner hemsidan. Sen undrar jag varför du inte känner att du kan posta detta inlägg från ditt andra konto ("Tuschpenna") utan behövde skapa ett nytt konto för att göra detta? Skäms du för åsikten? :o
Nåväl - jag hoppas i alla fall inte detta är en allmän känsla.

Momus - har du haft möjlighet att testa än?

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by STDI! »

Jag tror inte heller att det är en allmän uppfattning att den ska läggas ner. Alla vill säkert att det skulle vara högre aktivitet. Men som jag skrev ovan, om det finns eldsjälar som trots det håller det igång så ska vi vara tacksamma för det.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team
Posts: 894
Joined: Tue 31 Dec 2002, 15:42
Location: Skarpnäck/Stockholm

Re: Ofrivilligt utloggad

Post by 12björn »

"De flesta" vet nog inte ens om att sajten finns. Och jag vet inte varför "de flesta" ska behöva ha nå'n åsikt i ämnet. Om man tycker en sajt är ointressant/störande/vilseledande behöver man ju faktiskt inte besöka den. :shock: :o

Visst kan man ibland önska sig högre aktivitet, men så länge det finns några som har kvar intresset och det tillkommer nå'n ny ibland fyller sajten en funktion.

Information måste man alltid förhålla sig till - inte minst den som finns på nätet.

Vi jobbar på! :ugeek: :D

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests