Feedback nya CarlssonPlanet

Förslag/idéer/felrapportering/frågor/support om webbplatsen postas här. Förslag kan vara allt från små stavfel till stora projekt. Eller är det något som inte fungerar? Tveka inte att posta! Vi vill höra alla förslag. Här ställer du också frågor om hur saker och ting fungerar.
Suggestions/ideas/bug reports/questions/support for the website are to be posted here.
Post Reply
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Feedback nya CarlssonPlanet

Post by Jonathan »

Hej,

Skapar en tråd dedikerad till feedback till den nya versionen av CarlssonPlanet som vi precis lanserade, samt uppdateringen till forumet, så håller vi allt samlat här!
Läs mer här samt här.

Något många kanske undrar över är fotoalbumet, jag har skrivit ett separat inlägg om detta, läs gärna det och ställ eventuella frågor där.

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
User avatar
STDI!
(515+ posts)
(515+ posts)
Posts: 566
Joined: Tue 21 Jul 2009, 22:09

Re: Feedback nya CarlssonPlanet

Post by STDI! »

Jag har inte surfat runt så mycket så att jag har några speciella synpunkter på ny layout etc. Jag är övertygad om att du lyckats med det.

Det som dock gläder mig är att ni gjort detta, dvs lagt ner arbete för att modernisera. Det innebär att ni tycker det varit värt jobbet och att sidan och forum därmed inte helt somnat in. Aktiviteten på senare år har ju tyvärr varit alltför dålig. Man kan ju hoppas på en nytändning för oss alla.
OD-11(T22+B65OAII), 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 3xL8, SC6, SC6.2
User avatar
Jonathan
Webmaster
Webmaster
Posts: 543
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Feedback nya CarlssonPlanet

Post by Jonathan »

STDI! wrote:Jag har inte surfat runt så mycket så att jag har några speciella synpunkter på ny layout etc. Jag är övertygad om att du lyckats med det.

Det som dock gläder mig är att ni gjort detta, dvs lagt ner arbete för att modernisera. Det innebär att ni tycker det varit värt jobbet och att sidan och forum därmed inte helt somnat in. Aktiviteten på senare år har ju tyvärr varit alltför dålig. Man kan ju hoppas på en nytändning för oss alla.
Tack för dessa kommentarer, STDI! Det uppskattas verkligen. :)

Och du har förstås helt rätt i att aktiviteten varit alldeles för dålig under en längre tid nu. Nytändning hoppas jag också på. Det ryktas i alla fall om ett nyhetsbrev inom kort... :)
Jag tror också det rent tekniska i bakgrunden kommer hålla motivationen uppe på ett annat sätt att hålla sajten fräsch - det är så mycket smidigare och mindre omständligt nu, så både för mig och Per blir det en annan situation.

Med vänlig hälsning,

Jonathan
Jonathan Gulbrandsen - Webmaster
The Rules | Asking Questions The Smart Way
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Per Gulbrandsen
Chief Editor
Chief Editor
Posts: 228
Joined: Sun 15 Dec 2002, 17:45
Location: Stockholm
Contact:

Re: Feedback nya CarlssonPlanet

Post by Per Gulbrandsen »

Tack STDI för feedback! Visst har aktiviteten varit låg här på vårt forum, och det beror på lite olika saker, främst att jag som chefredaktör av tidsbrist varit oanständigt passiv både som nyhetsbrevsmakare, siduppdaterare och deltagare i forumtrådar. Sidan Harvest likadan ut i väldigt många år, många debattlystna har iställe funnit sitt lystmäte på Faktiskt osv.
Men tror jag också något som ligger i tiden, där alltmer socialt samspel och informationsspridning sker via sociala medier istället för via hemsidor. Så jag är i alla fall stolt över vår fina Facebooksida, där jag har hunnit göra rätt många (snabba) uppdateringar de,senaste åren, och noterar att de fort sprids och får riktigt många gillningar.
Men nu är det verkligen dags att uppgradera hemsidan och Jonathan har gjort ett fantastiskt jobb, känns som om jag har ett smörgåsbord av möjligheter nu att fräscha upp alltihop. Så nu är det bara tidsbrist och för mycket datorarbete och stress på jobbet som kommer att vara ivägen. Jag har föresatt mig att städa upp minst en sida i veckan fr o m nu, och hoppas att den allmänna uppfräschningen och långt bättre tillgängligheten ska leda till att Carlssonälskarna börjar hitta tillbaka hit igen.
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests