Fetnöjd med oa51

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Post Reply
User avatar
robban61
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 307
Joined: Sat 14 Jan 2006, 18:58
Location: Piteå

Fetnöjd med oa51

Post by robban61 »

I afton Carlssonkamrater hade jag en riktigt vacker stund, jag lät mina oa51 med T11 diskant andas ut ordentligt, det händer inte så ofta där dom numera hänger i V-rummet och försörjer ett halvt hus med öppen planlösning med ljud till TV-tittande och lounge-musik till maten osv, och det gör dom verkligen med bravur!

Så i afton ut med en fåtölj bra läge och i med en platta man verkligen gillar, upp med volymen rejält och man kanske väntar att det skall spela jätte högt och hårt. Nää du! Luftigt, dynamiskt, musikaliskt utan någon som helst känsla av att nu jäklar spelas det högt.. Säkert ingen nyhet för många men det var länge sedan jag fick de här "kicken" som man ibland kan få när det verkligen funkar på alla sätt!

Skall tilläga att det är inte rummet som jag brukar sitta och verkligen njuta av musik, det finns i källaren. Men det är kul att känna varför man gillar dessa konstruktioner som Stig C hann med att göra och att dom verkligen funkar i verkligen svåra miljöer och levererar så det stänker :)

/En nöjd å glad en
OA-5 Typ2 Jakaranda
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests