Tacksam för hjälp, modellbeteckningar osv.

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
gunnar
(40+ posts)
(40+ posts)
Posts: 47
Joined: Tue 17 Dec 2002, 22:16

Post by gunnar »

Posted: Mon Nov 27, 2006 10:00 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Mycket märkligt att konstruktör och tillverkare inte kan komma överens om vad produkten ska heta.... Varför ska det vara så dj-a svårt?

/ B

Håller verkligen med :evil: ! Kan inte tillverkare o konstruktör prata med varandra som vanligt folk..eller..? Snacka om dålig marknadsföring! Uppmanar härmed Larsen o SSC att lösa detta snarast!!/Gunnar
MVH Gunnar
Mina Carlsson: OA116-OD11.2-OA50
User avatar
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)
Posts: 1377
Joined: Tue 17 Dec 2002, 18:06
Location: Trollhättan

Post by Stefan Björklund »

Det den ena kallar OA60 och den andra kallar OA58.2 är i dagsläget (det som har sålts under namnet OA58.2 och det som finns i affär idag) exakt samma högtalare med det lilla undantaget att modellen eg. är tänkt att ha en (framifrån sett) rak tyghuv,
-just nu har den OA58 huven som har (framifrån sett) en smula invinklad inre vägg...

Mvh

/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
Dynamic
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 292
Joined: Wed 24 Nov 2004, 14:31

Post by Dynamic »

gooze wrote:Ok, om OA60 inte är den samma som OA58.2 som John sa till mig, är det då någon som har fått tag i ett par OA60 med ny huv och allt? Om det finns det så skulle jag bra gärna vilja veta var man kan inhandla dessa.


/Roger
Nej Oa58.2 har aldrig någonsin byggts så samma kan det inte vara :) Den nya huven till oa60 är inte klar än vad jag förstått.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 66 guests