Svårt att få tag på Oa-60/58.2!?

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
User avatar
LEXrasta
(75+ posts)
(75+ posts)
Posts: 83
Joined: Fri 19 Sep 2003, 21:08
Location: Oslo

Svårt att få tag på Oa-60/58.2!?

Post by LEXrasta »

Jag ringde till hifi guiden i Hamar (Norge) och frågade om han hade Oa-60/58.2 inne,då sa han nej det har jag inte men kanske om 3 veckor.
Han sa att det hade hänt nåt så att det gick inte att få tag på dom just nu!Nånting med leverans från danmark sa han? E det bara Norge som har det problemet eller sverige med?!!
nån son vet?!
Mvh/Danne
OA-60 spelar hos mig...!!
User avatar
Kjell
(10+ posts)
(10+ posts)
Posts: 10
Joined: Sun 13 Aug 2006, 16:26
Location: Tibro

Svårt att få tag på Oa-60/58.2!?

Post by Kjell »

Hej,

jag var inne som hastigast på HiFI Punkten i Skövde i veckan och såg där något som såg ut som OA-60. Så var icke fallet. Det var ett par OA58 och när jag frågade när han fick in de nya 60:orna så blev svaret att "de har inte börjat tillverkas ännu". När han dessutom påstod att de skulle heta "OA58 MK II" så protesterade jag lite försiktigt, nämnde att det finns tydliga tecken på att folk faktiskt redan har köpt just OA60, och att det är det namnet som gäller..

Hursomhelst; trevligt bemötande som vanligt i butiken, och man kan väl gissa att de antingen själva inte uppdaterat sig som jag kanske hade förväntat mig, eller så finns det en smärre brist i infon ut till återförsäljarna. Synd jag var så stressad att jag inte just då kunde nappa på erbjudandet om provlyssning, men det ska bli, och då primärt när 60:an väl kommit till Skövde!

Det kanske går lite trögt över huvudtaget med lanseringen? Ja inte vet jag. Antar att Larsen har fullt upp med att bygga dem och får marknadsföra lite hårdare längre fram mot just återförsäljarna.

/Kjell
User avatar
LEXrasta
(75+ posts)
(75+ posts)
Posts: 83
Joined: Fri 19 Sep 2003, 21:08
Location: Oslo

Post by LEXrasta »

Dom spelar hos mig nu.... :) :D
OA-60 spelar hos mig...!!
gunnar
(40+ posts)
(40+ posts)
Posts: 47
Joined: Tue 17 Dec 2002, 22:16

Post by gunnar »

I en tidigare tråd nämnde jag att Larsen i ett mail till mig skrev att: det inte finns ngn OA60 utan den heter OA58.2 :shock: ! Ändå envisas nu CarlssonPlanet att kalla den OA60... Vore bra med en gemensamt namn!! Snacka ihop er!
MVH Gunnar
Mina Carlsson: OA116-OD11.2-OA50
Dynamic
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 292
Joined: Wed 24 Nov 2004, 14:31

Post by Dynamic »

gunnar wrote:I en tidigare tråd nämnde jag att Larsen i ett mail till mig skrev att: det inte finns ngn OA60 utan den heter OA58.2 :shock: ! Ändå envisas nu CarlssonPlanet att kalla den OA60... Vore bra med en gemensamt namn!! Snacka ihop er!
Det är inte Carlssonplanet som kallar den så utan SSC, och det är väl dom som bestämmer...
User avatar
nagref
(330+ posts)
(330+ posts)
Posts: 342
Joined: Mon 17 Mar 2003, 23:47
Location: Christianstad/Scania

Post by nagref »

Dynamic wrote: Det är inte Carlssonplanet som kallar den så utan SSC, och det är väl dom som bestämmer...
Jepps och detta ska vara utrett numera men gammal information ligger ju ibland kvar och pockar på uppmärksamheten trots att den inte längre är sann.

OA58 är den gamla OA58.
OA58.2 är de gamla OA58 som blir uppgraderade med det nya filtret och den nya basen.
OA60 är den nya högtalaren med ny låda, nytt filter och nytt baselement. D v s den som går att köpa.

Kan det bli klarare än detta klargörande från Ingvar Öhman som är ansvarig för den tekniska utvecklingen i SSC? ;)
User avatar
LEXrasta
(75+ posts)
(75+ posts)
Posts: 83
Joined: Fri 19 Sep 2003, 21:08
Location: Oslo

Post by LEXrasta »

Jag e enig med dom,jag kallar mina för oa-60.Därimot så kallar man den gamla oa-58 för oa-58.2 om man byter ut basen..
OA-60 spelar hos mig...!!
User avatar
LEXrasta
(75+ posts)
(75+ posts)
Posts: 83
Joined: Fri 19 Sep 2003, 21:08
Location: Oslo

Post by LEXrasta »

nagref wrote:
Dynamic wrote:
OA58 är den gamla OA58.
OA58.2 är de gamla OA58 som blir uppgraderade med det nya filtret och den nya basen.
OA60 är den nya högtalaren med ny låda, nytt filter och nytt baselement. D v s den som går att köpa.
Oj du han visst före :D
OA-60 spelar hos mig...!!
gunnar
(40+ posts)
(40+ posts)
Posts: 47
Joined: Tue 17 Dec 2002, 22:16

Post by gunnar »

Gott! är det då så att om man köper OA58 så får man den nya 60 :wink: ? Har tillverkaren slutat tillverka 58, o bara levererar 60? Jag ska maila t Larsen igen o se vad han säger om beteckningarna denna gång :lol:
MVH Gunnar
Mina Carlsson: OA116-OD11.2-OA50
Dynamic
(285+ posts)
(285+ posts)
Posts: 292
Joined: Wed 24 Nov 2004, 14:31

Post by Dynamic »

gunnar wrote:Gott! är det då så att om man köper OA58 så får man den nya 60 :wink: ? Har tillverkaren slutat tillverka 58, o bara levererar 60? Jag ska maila t Larsen igen o se vad han säger om beteckningarna denna gång :lol:
Ja oa58 slutade tillverkas när baselementet till den slutade att tillverkas.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 71 guests