Öppen kategori för diskussion av i princip vad som helst, så länge den håller sig till reglerna. Open discussion about almost anything, as long as it stays within the rules.
Dina Larsson är förmodligen ett par Larsson L 360 A
"Rundstrålande högtalare avsedd för golvplacering. Horisontellt placerad bredbandshögtalare och vertikalt placerad diskanthögtalare"
Fanns i Jakaranda, teak, valnöt och vitlack...
1 st 21 cm bredbandselement (typ liknande det som användes i OA5).
1 st 9 cm diskant.
Delningsfrekvens 5000 Hz.
20 liter lådvolym basreflexlåda.
35 W.
4 Ohm.
Mått: B*H*D, 33*37*24cm
Pris: 1973 - 380 kr
Celef...
Den du menar hette Tandberg Fasett, gjorda i plast...
plast skrämmer lite, men det kanske var en liknande ("död") abs-plast som sonab använde!?
jag såg ett par sådana i en affär för gamla designer-möbler, de var ganska dyra har jag för mig!
appråpå rundstrålande, canon tillverkade en serie svampliknande högtalare, en liten bredbandare som spelade nedåt mot en konliknande reflektor... samlarobjekt?
Jag rev på vinden och hittade ett par Larson som jag antar är denna model ni pratar om här (sexkanten).
Dom låter faktiskt riktigt bra och jag blev överlycklig när jag hittade dom och glömt att dom ens fanns.
Ingen som vet vad dom har för prisbild i dagsläget i fint skick? Inte för jag vill sälja dom men alltid kul att ha lite koll på läget....
Ps. Kan plåta dom om nån annan vill se dom för jag kunde inte hitta några bilder på dom här eller på nätet efter en 30 minuters sökning....