Dåså, här kommer min anläggningsbeskrivning.
CD: Harman Kardon 760 (HDCD)
DVD/DVD-A/SACD: Pioneer 565
förstärkare: Musical Fidelity X-A1
RIAA: Project phonobox
vinylspelare: saknas...
Högtalare: blåa OA12.1½ (för att göra Eric nöjd... ja, han är kinkig...)
Signalsnören:
Nordost Flatline rca
högtalarkablar: hemflätade av kabel från claes ohlson.
Hörlurar:
Sennheiser HD580 med Clou cable Red Jaspis.
Tweaks:
SD-fötter under högtalarna och SD cd-fötter under cdn.
CD:n är ok, jag har inte jämfört så mycket, men den var hästlängder bättre än den gamla. 760 köptes på rekommendation av min lokale handlare och kommer nog att hänga med ett bra tag till.
Musical Fidelityn är ny sen igårkväll och har inte hunnit lyssnas på än mer än att kolla att den fungerade.
Första intrycket var i alla fall att det var en klar förbättring gentemot den gamla Roteln. Och det var en total investering på 1000 pengar för att uppgradera.
Uppdaterat: Musical fidelityn är riktigt bra!!! Dessutom är den rackarns snygg.
Den spelar engagerat och har bra kontroll på alla register. Tyvärr har den avslöjat att min cd inte riktigt är fullt lika bra längre, så uppgraderinglusten är större än normalt... Dock gjorde den nya Nordostkabeln att uppgraderingslusten sjönk lite...
)
OA12.½: kommentarer överflödiga!!!
Nästa investering är mera musik att spela, och därefter en vinylsvarv för att kunna njuta av alla musikskatter som ligger och vilar där ute i princip gratis...
Edit1: Nästa steg kommer att bli ett par OA14 lådor som jag byter bort mina OA12 lådor emot. Efter det så kommer nya högtalarkablar (nordost?) att stå på tur.
Edit2: Nu står även mina OA14 här på golvet och väntar på renovering samt att jag har skaffat mig ett par HD580 och en clou kabel till dem.
Edit3: Lagt till ytterligare en signalkälla.
/ P